İnternet Üzerinden Ticaret ve Satıcılar için Faydaları

internet-uzerinden-ticaret-ve-Saticilar-icin-Faydalari
internet-uzerinden-ticaret-ve-Saticilar-icin-Faydalari

İnternet üzerinden ticaret yapma işi satıcıların olduğu kadar, alıcıların da
motivasyonuna bağlıdır. Öncelikle iş için internet üzerinde bir varlık
oluşturmanın temel mantığını açıklayarak başlayacağız ve tüketicinin neden online alışveriş yapmak isteyeceğinin sebepleriyle devam edeceğiz. Aynı  zamanda internet üzerinde ticareti yaymanın risklerinden ve bunu engelleyen durumlardan söz edeceğiz.

1995 yılında yapılan tahminlerde; web kullanıcılarının üçte ikisinin
tüketiciler, geriye kalanın üçte birlik kısmının ise şirketleşmiş ve akademik  kullanıcılar olacağı iddia edilmiştir.
İnternet üzerinde iş konusunda bir varlık oluşturmak için birçok sebep vardır.

Birinci ve en önemli sebep tüketicilere ulaşabilmektir. Daha önce de
belirtildiği gibi, internet çok sayıda online tüketiciye erişim imkanı sunar.
İnternet üzerinde iş kurmak için ikinci bir neden olarak küreselleşmeyi
söyleyebiliriz. İnternet yoluyla, bir firma hemen hemen tüm ülkelerdeki
tüketicilere ulaşım kazanır. Özellikle bir dükkan açma veya birkaç ülkede
reklam yapma alternatiflerini düşününce internet çok daha ucuz olacaktır.

İnternette iş kurmak için diğer bir sebep de satış maliyetinden tasarruf
etmektir. Bir dükkanda veya mağazada bir işi kurup düzenlemek, fatura
ödemek, maaş veya çalışanlarm komisyonlarmı ödemek için önemli
miktarda para harcamak gerekirken; bunun yerine bu büyük giderlere
nazaran küçük miktarda para ile internet üzerinde bir sayfa oluşturarak
giderler azaltılabilir. Ayrıca bu tasarruflar ürünlerin maliyetini azaltabilir ve  iş dünyasında onları daha rekabetçi yapabilir.

Son olarak, firmalar internet aracılığıyla kendi ticari ürünlerine ani güncellemeler sağlayabilirler. Firmalar kendi ana sayfalarına, online müşterilerin hemen ulaşabileceği şekilde güncellemeler ekleyebilirler. Bu güncellemeler özellikle ürün satışında ve kullanma süresi az kalan servislerin satışında çok  kullanışlı olabilir.

Örneğin, online güncellemeler Avrupa‘ya gece uçağında boş kalan bir yer için bilet satışına ya da bir maç bileti satışına yarayabilir İnternet iş dünyasında pazarlama, hizmet ve satış işlemleri için kullanışlı olabilir. İnternet pazarlamacılığı, bir şirket hakkında bilgiye ulaşım sağladığı gibi, reklamcılığı da içerir. İnternet servisleri de şirketin durumu ve pozisyonu hakkında bilgi sağlayan veritabanına erişim sağlar. Son olarak internet – daha önce de bahsettiğimiz gibi – ticaret yapmak için çok kullanışlı
bir satış noktası durumundadır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir